مقالات مقالات .

مقالات

وسایل سالن زیبایی

لوازم سالن زیبایی را باید از نوع مرغوب تهیه نمود. زیرا در صورتی که اجناس خریداری شده باکیفیت نباشند، پس از مدتی مجبور به تعویض وسایل خواهید شد. این امر هزینه زیادی برای شما در پی خواهد داشت. علاوه بر این استفاده از لوازم آرایشی بی‌ کیفیت باعث می شود مشتریان خود را از دست دهید و نام خود را خدشه دار کنید. مهمترین وسایل سالن زیبایی که لازم است، عبارتند از:


1- مبلمان و اسباب سالن
در هنگام ورود مشتری به سالن اولین چیزی که چشم او به آن توجه می ‌کند مبلمان، اثاثیه‌ سالن و نحوه چیدمان وسایل می باشد. هر چه دکوراسیون داخلی سالن زیبایی زیباتر انجام شده باشد، بیشتر مورد توجه مشتری قرار می گیرد.
برای زیباتر شدن فضای سالن مبلمانی شیک و راحت با قیمت مناسب خریداری کنید. یادتان باشد یک انتخاب درست در اول کار باعث ایجاد فضایی دلچسب با هزینه معقول می‌ شود. اما اگر انتخاب ‌های شما نادرست باشد، مجبور به پرداخت هزینه ‌های سنگین خواهید شد.


2- صندلی اصلاح
در زمان خرید صندلی اصلاح حتما نوع مرغوب آن را خریداری نمایید. هر چه مشتری در آرایشگاه شما احساس راحتی بیشتری داشته باشد، برای آینده شغلی شما بهتر است. صندلی اصلاح یکی از وسایل سالن زیبایی می باشد که مشتری مدت زمان زیادی روی آن خواهد نشست. پس نوع و جنس آن را طوری انتخاب کنید که مشتری حس خوب و راحتی داشته باشد.


3- آینه
یکی از ضروری ‌ترین وسایل مورد نیاز در سالن زیبایی، آینه می باشد. به طوری که می ‌توان گفت اصلا بدون وجود آینه، کار سالن راه نمی‌ افتد. در هنگام تجهیز سالن زیبایی لازم است تعدادی آینه با ابعاد بزرگ در چندین نقطه از این مرکز نصب شود. انواع آینه با طرح‌ ها و رنگ‌ های مختلف در بازار موجود می ‌باشند که مطابق سلیقه خود می‌ توانید بهترین انتخاب ‌ها را داشته باشید.

4- سشوار
سشوار یکی از وسایل اصلی هر سالن زیبایی است. از این وسیله برای خشک کردن موها، رنگ کردن، مدل دادن به موها و و شینیون استفاده می ‌شود.
در هنگام خرید سشوار دقت داشته باشید، جنس خوب تهیه کنید که سال‌ ها برای شما کار کند و نیاز به تعویض این وسیله نداشته باشید.


5-سینک برای شستن موها
وجود سینکی مناسب برای شستن دست و شستن موها در هر سالن زیبایی یک امر بسیار ضروری و مهم می باشد. پس در هنگام تجهیز کردن سالن به این مورد هم توجه داشته باشید و سینک شست و شو را هم جزو لیست لوازم سالن زیبایی قرار دهید. از سینک معمولا قبل و بعد از کوتاهی مو استفاده می‌ شود.

6- وسایل اتاق استراحت
ممکن است در میان مشتری‌ های شما خانمی باردار یا دارای نوزاد باشد. در این صورت این خانم تا زمانی که نوبت انجام کارش ‌شود، باید در مکانی مناسب استراحت کند. پس اتاق استراحت شما باید به شکلی طراحی شده باشد که شرایط لازم رفاهی را برای مشتریان فراهم نماید.

از جمله وسایل لازم برای اتاق استراحت می توان صندلی راحتی، میز، یخچال، ماکرویو و وسیله تهویه مناسب را نام برد.


7-لیست لوازم ارایش
بخش آرایش صورت در سالن، یکی دیگر از قسمت‌ های بسیار مهم هر سالن زیبایی آرایشی محسوب می شود. این بخش به خصوص برای عروس‌ ها، اهمیت ویژه‌ ای دارد. تهیه‌ صندلی مناسب، لوازم آرایش باکیفیت و اصل برای مو و صورت از لوازم ضروری هر سالن زیبایی می ‌باشد.
برخی از مهمترین لوازم آرایشی را می توان انواع سایه چشم و ابرو، انواع کرم پودر و پنکک، رژ گونه، رژ لب، ریمل و خط چشم نام برد. همچنین می توان به کانتور، فرموژه، کانسیلر، پرایمر، اسپری فیکس، انواع براش و پد آرایشی اشاره نمود.


8- لوازم اصلاح ابرو و صورت
موچین، قیچی ابرو و تیغ از وسیله ‌های مورد نیاز برای اصلاح و تمیزکاری ابروها هستند، که در بخش اصلاح صورت و ابرو مورد استفاده قرار می ‌گیرند. در صورتی که سالن کار وکس صورت هم انجام دهد، باید وسایل موردنیاز آن توسط سالن دار تهیه شود.


9- وسایل کوتاهی و آرایش مو
یکی از خدماتی که آرایشگرها در سالن زیبایی به مشتریان عرضه می‌ کنند، کوتاهی و آرایش مو می باشد. در این بخش به وسایلی مانند پیش بند، صندلی، شانه، سشوار، سنجاق مو، بیگودی، شامپو، اتو مو، انواع تیغ و قیچی، اسپری مو و ... نیاز است.


10- وسایل رنگ مو
در بخش رنگ مو یکی از مهمترین وسایل، سرشور است. در انتخاب سرشور باید نهایت دقت خود را به خرج دهید و انتخابی بزرگ و استاندارد داشته باشید. سرشور باید به شکلی باشد که در حین استفاده‌ مشتری به قسمت ‌های گردن، سر و کمر آسیبی وارد نشود و مشتری کاملا احساس راحتی داشته باشد.
از وسایل بخش رنگ مو می توان به سشوار ایستاده، قفسه برای چیدمان رنگ موها، پیش بند، کاسه و برس رنگ، حوله، فویل، دستکشف رنگ مو باکیفیت و مرغوب اشاره نمود.


11- مانیکور و پدیکور

در سالن های مدرن و به روز قسمتی از محیط سالن زیبایی به بخش کاشت و ترمیم ناخن اختصاص داده می ‌شود. این بخش یکی از بخش ‌های پرطرفدار هر سالن زیبایی به حساب می‌ آید. پس علاوه بر اینکه باید در کار خود بسیار موفق و ماهر باشید، لازم است از وسایل خوب، مرغوب و باکیفیت هم استفاده نمایید.
برای کارهای مانیکور و پدیکور به وسایلی مانند صندلی و میز مانیکور، چرخ دستی پدیکور، صندلی پدیکور، شیشه استریلیزه کننده، لامپ لاک خشک کن، صندلی مشتری و قفسه ای شیک و زیبا برای نمایش لاک ها نیاز است. همچنین لوازمی مانند سوهان، ناخن گیر، ضدعفونی کننده و صیقل دهنده (بافر) کاربرد دارد.


تفاوت سالن زیبایی با آرایشگاه
بین سالن زیبایی و آرایشگاه تفاوت هایی وجود دارد که عبارتند از:
• در سالن زیبایی، طیف گسترده ای از خدمات به مشتریان ارائه داده می شود. اما در آرایشگاه ها خدمات محدودی انجام می گیرد.
• کارکنان سالن زیبایی از تجربه و مهارت بالاتری نسبت به کارکنان آرایشگاه برخوردار هستند.
• در سالن زیبایی برخلاف آرایشگاه، پرسنل متنوع برای خدمات وجود دارد.
• هزینه خدمات در سالن زیبایی بسیار بیشتر از آرایشگاه می باشد.
• مشتری برای انجام خدمات در سالن زیبایی به گرفتن نوبت قبلی نیاز دارد، اما در آرایشگاه هر زمان که بروید کار خود را انجام می دهید.

هزینه سالن زیبایی در نیاوران
در هزینه سالن زیبایی در نیاوران پارامترهایی مانند نوع خدمات، لوازم استفاده شده، مواد مصرفی و ... موثر هستند. در سالن زیبایی خدماتی که برای عروس انجام می گیرد، هزینه بیشتری دارد.

سالن زیبایی در نیاوران
سالن زیبایی صدف امپراطور

سالن زیبایی در نیاوران ، خدمات متنوعی را به شما عزیزان ارائه می دهد. از خدمات این سالن می توان به لیفت و کاشت مژه، اکستنشن مژه و مو، میکروبیلدینگ، کاشت ناخن، حنا موقت و ... اشاره نمود. در سالن زیبایی در نیاوران برای انجام خدمات از پرسنل متخصص و خلاق استفاده می شود. در این سالن برای خدمات، مواد باکیفیت و اورجینال مورد استفاده قرار می گیرد. سالن زیبایی در نیاوران به مشتریان خود احترام می گذارد و با توجه به خواسته ی آنها خدمات مورد نظر را انجام می دهد. تجهیزات و وسایل مورد استفاده در سالن زیبایی در نیاورت به روز و پیشرفته هستند. اگر شما نیز به زیبایی و کیفیت کار توجه می کنید، برای بهره مندی از خدمات متنوع و باکیفیت به سالن زیبایی در نیاوران مراجعه نمایید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۶:۵۶ توسط:admin موضوع: نظرات (0)