مقالات مقالات .

مقالات

کیفیت زندگی سالمندان

باشد که گاهی بابا بزرگ یا مادر بزرگ صدایمان کند و روزهایی هم هست که همه دور هم جمع میشویم و احساس خوب یک خانواده کامل را با تمام سلولهای وجودمان حس میکنیم .

 


دوران سالمندیدوران سالمندی

چگونه زندگی بهتری در دوران سالمندی داشته باشیم؟

به گزارش سلامت نیوز : خیلی از سالمندان در این دوران احساس پیر بودن و پیر شدن را ندارند آنهایی که زندگی اجتماعی فعالی داشته اند کمتر کسالت و بیماری را تجربه میکنند .

 


برای بالاتر رفتن کیفیت زندگی سالمندان کارهای مشارکتی برای یک هدف اجتماعی بسیاری از سالمندان را استوار و شاداب نگه میدارد . اگر شما جزو این گروه نیستید و احساس تنهایی میکنید ،اگر بچه ها از شما دورند و ممکن است سالی یکبار یا حتی کمتر آنها را ببینید .

 


اگر اغلب احساس دلتنگی و بیماری میکنید راههای خوبی وجود دارد که میتواند شما را از این حال بیرون بیاورد همه ما تجربه این را داشته ایم که در یک روز دلگیر که بی حوصله بوده و حتی احساس کسالت داشته ایم با رفتن بخانه یک دوست یا رسیدن یک مهمان سرزده یا قرار گرفتن در جریان یک حادثه که

 


کمک ما برای حل آن موثر بوده چقدر حال و هوایمان عوض میشود زیباترین احساس در این دوران کمک به کسانی است که ما خود شاهد هستیم با کمک ما چه تغییراتی در زندگیشان بوجود آمده است.

 


زندگی بهتر در دوران سالمندی

برای بالاتر رفتن کیفیت زندگی سالمندان تلاش مثبت برای حفظ روحیه یک هنر است که گاهی بنظر سخت میرسد ولی هر کدام از ما بگونه ای میتوانیم تجربه های خوبی را که در هنگام نا آرامی به ما آرامش و سر خوشی داده است بیاد بیاوریم و سعی کنیم محیطی را در اطرافمان بوجود بیاوریم که امکان تکرار آن تجربه فراهم شود.

 


اگر حیاط دارید برای خود گل بکارید.

 


به درختانی که اطرافتان هستند با دیده دل نگاه کنید آنها را حس کنید تغییراتشان را نظاره کنید طبیعت اطراف خود آسمان ، ابرها ، ستارگان ، کوهها ، گلها و حتی حیوانات را بنگرید .

 


کیفیت زندگی سالمندان و داشتن پیری سالم و شاد 

برای بالاتر رفتن کیفیت زندگی سالمندان بیتفاوت از کنار هر چیزی رد نشویدو اگر محل زندگیتان کوچک است چند گلدان کوچک بخرید . وقتی به گل فروشی میروید به همه گلها نگاه کنید هر چه بیشتر در این حالت باشید بیشتر بخدا نزدیک میشویدو عظمت خلقت را بیشتر حس میکنید .

 


خود را جزئی از این حیات تصور کنید و به خالقی فکر کنید که همه چیز را در جای صحیح خود و به زیباترین وجه قرار داده و بخود بقبولانید که حق ندارید با فکر بد روز خود را که خداوند به شما هدیه داده است خراب کنید. همانقدر که از دود دوری میکنید از افکار آزار دهنده ای که ممکن است در فکتان زاییده شود دور شوید

 


راهکارهای زندگی بهتر در سالمندی

برای بالاتر رفتن کیفیت زندگی سالمندان با نزدیک شدن با نشانه های خلقت و طبیعت و گفتگو با آنها که به گفتگو و یا کمک شما نیاز دارند خودتان را شاد و سر زنده نگه دارید گاهی سالمندان یک محله با هم غریبه هستند و شاید همدیگر را نمی شناسند . آیا فکر کرده اید شما خودتان میتوانید در محل خودتان یک گروه درست کنید پیدا کردن دوستانی که شرایط مشابهی دارند سخت نیست و آقایان معمولا راحت تر با رفتن به پارک ها این گروه را بوجود میاورند .

 


اگر تلاش شما نتیجه داد و گروهی تشکیل دادید برنامه های خوبی را میتوانید با هم داشته باشید. فکر نکنید اگر بیماریهای این دوران را دارید باید خانه نشین شوید و در پیله تنهایی خودتان رنج بکشید همیشه چیزهای خوبی برای سرگرم شدن وجود دارد. مطالعه یک کتاب خوب، دیدن یک فیلم ، بافتن یک شال گردن ساده ، پختن غذاهای جدید. رفتن به خرید.

منبع: persianv.com


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۵:۰۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)