مقالات مقالات .

مقالات

مشاوره پیش از ازدواج چند جلسه است ؟

برسد. بنابراین مشاوره پیش از ازدواج اهمیت بسیار زیادی دارد. مشاوره قبل از ازدواج برای زوجین جلسات مختلفی تجویز خواهد کرد. ولی تعداد این جلسات با در نظر گرفتن اختلافات و ویژگی‌ های شخصیتی افراد و مشکلاتی که احتمال دارند در آینده دچار آنها شوند، معمولاً بین ۵ تا ۱۰ جلسه خواهد بود. البته گاهی برای برخی از زوجین جلسات بیشتری نیز در نظر گرفته می شود.

در مشاوره قبل از ازدواج چه موضوعاتی بررسی می شود ؟

در مشاوره پیش از ازدواج به موضوعات مختلفی پرداخته می ‌شود. با شرکت کردن در جلسات مشاوره قبل از ازدواج ابتدا مشاور آمادگی زوجین برای این تصمیم بزرگ را بررسی خواهد کرد. سپس از طریق بررسی کردن ویژگی های شخصیتی که طرفین دارند و همچنین اختلافاتی که میان آنها وجود دارد، طرفین را از این اختلافات آگاه کرده و به آنها آموزش‌ های لازم برای به چگونگی رویارویی با مشکلات و اختلافات در آینده داده می ‌شود. این آموزش ها باعث می شوند که جلوی بروز مشکلات جدی در آینده گرفته شود.

چه زمانی باید به مشاور قبل از ازدواج مراجعه کنیم ؟

در زندگی همه افراد، ازدواج اهمیت بسیار بالایی دارد. به طوری که مقوله ازدواج باعث شکل‌ گیری زندگی آینده افراد می ‌شود و روی زندگی آتی آن ها تاثیر می گذارد. بنابراین لازم است که در انتخاب خود نهایت دقت را داشت و در زمان مناسب به مشاوره پیش از ازدواج در سعادت آباد مراجعه کرد. شناخت دقیق پیدا کردن از شخصیت طرف مقابل، هدف مهم و اساسی مشاوره پیش از ازدواج می باشد. زمان مناسب برای مراجعه به مشاوره قبل از ازدواج بسیار مهم است. بهترین زمانی که می ‌توان برای این مشاوره درنظر گرفت، پس از خواستگاری و آشنایی طرفین نسبت به یکدیگر می باشد. مشاوره پیش از ازدواج باید در زمان مناسب انجام شود. این مشاوره اگر زودتر و یا دیرتر باشد کار نادرستی خواهد بود. اگر افراد دیرتر و پس از آشنایی کامل و پس از انجام مراسم نامزدی به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنند، چون میان آنها وابستگی به وجود آمده و همچنین به دلیل روابط عاطفی و احساس های شکل گرفته در میان زوجین ممکن است از جلسات مشاوره و صحبت‌ های مشاور نتوانند استفاده درست داشته باشند.

در این قسمت سعی داریم شما را با برخی از این اختلافات احتمالی موجود بین زوجین آشنا کنیم :

اختلاف در ویژگی های شخصیتی

روی زندگی مشترک زوجین ممکن است ویژگی های شخصیتی و رفتاری بسیار زیادی وجود داشته باشند که تاثیرگذار باشند. لازم است که برخی از این ویژگی شخصیتی در طرفین یکسان باشد تا آنها بتوانند زندگی خوبی با هم داشته باشند. ولی وجود برخی از اختلافات شخصیتی باعث ایجاد مشکلاتی مانند طلاق عاطفی و ... در زندگی مشترک آینده آنها می شود.

اختلاف در میزان تحصیلات

یکی از مواردی که ممکن است باعث ایجاد اختلاف در زندگی آینده افراد شود، وجود اختلاف در میزان تحصیلات است. با توجه به تحقیقاتی که روی زوجین پس از ازدواج انجام شده، زوجینی که دارای میزان تحصیلات و سطح تحصیلات مانند هم هستند، احتمال طلاق در آنها پایین بوده و کمتر دچار اختلال در زندگی زناشویی می شوند. 

بررسی اختلاف طبقاتی در مشاوره قبل از ازدواج

از جمله مواردی که در ازدواج اهمیت زیادی دارد، اختلافات طبقاتی است. در مشاوره پیش از ازدواج این اختلافات مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت. طبقه اجتماعی طرفین با در نظر گرفتن میزان درآمد و شغل افراد ارزیابی می ‌شود. بر اساس بررسی‌ های انجام شده مشخص شده که اختلاف طبقاتی طرفین در صورتی که در زمان ازدواج کمتر باشد، آن ها در زندگی آینده، مشکلات کمتری را تجربه می کنند و زندگی موفق تری را خواهند داشت.

اختلاف در عقاید مذهبی

افراد عقاید مذهبی مختلفی دارند و هر فردی عقاید مربوط به خود را دارد. به طور کلی می ‌توان گفت افرادی که دارای عقاید مذهبی مانند هم هستند پس از ازدواج، زندگی موفق تری در مقایسه با افرادی دارند که عقاید مذهبی آنها مختلف است.

 

سخن پایانی

مشاوران از طریق بررسی و آنالیز دقیق افکار افراد در مورد ازدواج، طرفین را از واقعیت‌ های وجودی هم آگاه خواهند کرد. گرفتن مشاوره پیش از ازدواج درسعادت آباد کمک می کنند تا افراد بتوانند آگاهی بیشتری در رابطه با تصمیم خود برای ازدواج داشته باشند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ شهریور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۸:۱۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)